LIJEČENJE KRONIČNE UPALE SINUSA I ALERGIJSKOG RINITISA UPOTREBOM RHINOLIGHT FOTOBIOSTIMULACIJSKE TERAPIJE

Napisao: Prof. dr. sc. IVICA KLAPAN, dr. med.
POLIKLINIKA KLAPAN MEDICAL GROUP

Među brojne načine liječenja kronične upale sinusa i upale sluznice nosa alergijskog podrijetla (alergijski rinitis) u novije vrijeme se uvodi i liječenje ultraljubičastim svijetlom (UV). To se zove fototerapija. Fototerapija u liječenju ovih bolesti se primjenjuje uz pomoć posebno konstruiranog uređaja, koji emitira mješavinu svjetlosti vidljive i UV valne duljine. Upravo činjenica da se radi o kombinaciji ovih valnih duljina omogućava terapijski učinak, uz najveće moguće smanjenje eventualnih štetnih posljedica UV svjetla.

(Slike preuzete iz arhive Poliklinike Klapan Medical Group)

Prije tretmana je važan pregled specijaliste otorinolaringologa, koji će utvrditi dijagnozu te isključiti bolesti kod kojih se ovaj način ne bi smjeo koristiti (to su u prvom redu infektivne bolesti nosa i sinusa).

(Slike preuzete iz arhive Poliklinike Klapan Medical Group)

Biostimulirajući fototretman je definirana metoda liječenja koja se može kombinirati sa terapijom klasičnim lijekovima, kod osobà koje ne žele ili ne smiju uzimati lijekove (kao što su trudnice, alergije na lijekove, aktivnih sportaša, itd.).

Primjenjen na nosnu sluznicu dovodi do različitih povoljnih učinaka sprječavajući na različitim razinama imunološki odgovor na alergene i ostale štetne čimbenike okoline. Rhinolight je uređaj koji posjeduje posebni nastavak, prilagođen primjeni u nosnice, koje je moguće sterilizirati da se spriječi dodatno prenošenje infekcije. Sam tretman traje 2-3 minute. Tretman je u cijelosti ugodan za bolesnika i može se izvesti u sjedećem položaju, uz obaveznu zaštitu očiju posebnim naočalama (pacijenta i liječnika). Postoje dva različita tretmana ovom vrstom liječenja alergijskog rinitisa i kroničnog rinosinuitisa. Nisu opažene nikakve nuspojave liječenja, osim ponekad blage suhoće sluznice nosa, koja se mogla poboljšati lokalnim raspršivanjem fiziološke otopine.

Primjena ovog oblika Rhinolight  fotobio tretmana sluznice nosa/sinusa u Poliklinici Klapan Medical Group predstavlja za sada jedini primjer primjene ove terapije u Hrvatskoj. Učinak je i više nego zadovoljavajući, posebice kod vodećih simptoma koji se javljaju u pacijenata sa alergijskim tegobama (npr. ambrozija) ili kroničnog sinuitisa (sekrecija, polipozna sluznica, itd), kao što je otežano disanje kroz nos, oslabljen osjet mirisa, glavovolje i/ili pojačana nosna sekrecija. Po završetku tretmana, pacijenti kroz dulji vremenski period ne koriste uopće kapljice za nos, sprejeve, aerosol, antihistaminike, i sl.  Po završetku sezone vegetacije (krajem listopada) u Poliklinici Klapan Medical Group se preporučuje provesti prick testiranje na inhalatorne i/ili alimentarne alergene, te potom za svakog pacijenta posebno provesti specifično imunotestiranje, nakon čega slijedi individualna specifična hiposenzibilizacija tijekom jeseni i zime. Za svakog pacijenat zasebno se provodi opisani postupak. Dosadašnji rezultati ovog načina liječenja daju veoma dobre rezultate.

(Slike preuzete iz arhive Poliklinike Klapan Medical Group)

Korištena literatura i predavanja:

1.        Klapan I. i sur. Primjena Rhinolight fotodinamske biostimulacijske terapije u liječenju kronično promjenjene sluznice nosa i sinusa. 5. kongres hrvatskog društva za otorinolaringologiju i kirurgiju glave i vrata s meðunarodnim sudjelovanjem, Osijek, 2007. (pozvani predavač)

2.        Klapan I. The ussefullness of the Rhinolight therapy of the chr. changed mucosa of the upper aero-digestive tract. 1st  International Rhinolight Day, Budapest, Hungary, 2008. (Prof. Klapan, pozvani predavač)

3.        Klapan I. The effectiveness of Rhinolight phototherapy in treating chronic rhinosinusitis: nasal obstruction and postnasal discharge. International Symposium on Nasal Obstruction and Balloon Sinuplasty, Marburg, Germany, 2009 (Prof. Klapan, pozvani predavač)